salam ceria buat semua warga Malaysia

Assalamualaikum,
Pak Malik menaiki beca,
Singah ke kedai membeli lada,
Semoga ceria semua pembaca
Biar bertambah ilmu di dada

Assalamualaikum..w.b.t

Khamis, 8 Disember 2011

Menanti esok


Aku meniti hari bersama harapan
Aku teruskan hidup ku dengan harapan
Hanya pada harapan
Terus berharap
Terus mengharap
Moga di beri harapan

Kerana aku benar-benar berharap
Benar-benar mengharap
Agar punya harapan
Punya cahaya harapan
Yang sinarnya cuma seculit
Seperti gelapnya lorong gua
Yang cahayanya terbit  di kala fajar
Terbenam di kala senja

Aku  terus berdoa agar aku di berikan satu harapan
Untuk harapan yang satu
Jika aku masih di beri satu harapan

Kerana dia katakan padaku
 aku masih punya harapan
Tapi harapan yang tak pasti
Harapan yang tidak mesti
Adakah untuk aku

Namun aku masih mengharap
Masih berharap
Untuk satu kehidupan
yang tidak pasti
malam yang silih berganti
siang dan malam
hari ini dan esok
atau mungkin lusa aku
akan di jemput pulang


sajak ini merupakan lahan hati seorang pesakit jantung yang baru berusia 25 tahun yang masih menuggu penderma untuk jantungnya. setiap hari dia berdoa dan berharap agar di berikan peluang untuk satu kehidupan.

                                                                                                                           Nukilan:tiniraz

Doa Dan Harapan
Hadith :

Nukman bin Basyir meriwayatkan bahawa Nabi S.A.W pernah bersabda:”Doa merupakan satu ibadat, lalu baginda membaca ayat: “Dan berkata Tuhan-Mu: “Berdoalah kepada-Ku...”

 
(Abu Daud dan at-Tirmidzi)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan