salam ceria buat semua warga Malaysia

Assalamualaikum,
Pak Malik menaiki beca,
Singah ke kedai membeli lada,
Semoga ceria semua pembaca
Biar bertambah ilmu di dada

Assalamualaikum..w.b.t

Sabtu, 20 Oktober 2018

Ujian

Kadang kala aku gelisah
Ku pujuk hati yang rajuk

Memang benar
Ujian Allah tidak serupa
Kadang kala di berinya
Sedikit sedikit
Agar dapat aku hadapi

Kadang kala ujian Allah
Itu pahit rasanya
Namun sebenarnya manis
Pada iman dijiwa ku

Kerana Allah itu sayang
Akan aku yang lalai
Yang kadang kala lupa
Akan kesibukan dunia
Kerana Allah rindu akan
Rintihan hati ku
Pujuk rayu ku

Aku tahu Allah itu dekat
Di hati ku
Di sisiku
Ketika ujian
Yang di titipkan
Kepada ku

Aku tahu Allah masih sayang
Akan daku
Kerana ujian nya buat
Aku mengerti
Harga sebuah kesihatan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan